صدور اینترنتی گواهینامه بین المللی

ادامه داستان گواهینامه بین المللی از قسمت اول :
همزمان که هزینه صدور گواهینامه بین المللی را از طریق بانک سامان پرداخت کردم یک شماره پیگیری به من داده شد که امکان پیگیری وضعیت پرونده را به من میداد. البته متاسفانه نتوانستم از طریق آن شماره و کد رمز داده شده وضعیت پرونده را ببینم. برای همین امروز با شماره داده شده در سایت تماس گرفتم تا بتوانم ببینم آیا اصلا تقاضای من در سیستم ثیت شده است یا نه.
بعد از تماس فهمیدم که گواهینامه صادر نشده است و برای صدور اینترنتی گواهینامه دو حالت وجود دارد : 
   ۱- یا شما در تهران سکونت دارید. در اینصورت باید بعد از پرداخت اینترنتی هزینه و ارسال مدارک به آدرس داده شده رفته‌ (بهمراه دو قطعه عکس ۳×۴) و گواهینامه را بگیرید. ظاهرا اینکار حدود نیم ساعت طول خواهد کشید. 
   ۲- یا شما خارج از ایران زندگی میکنید و بایستی تماس تلفنی گرفته و هزینه پستی در حدود ۴۱ هزار تومان دیگر (برای ارسال به فرانسه) را هم واریز کنید. خانم پشت تلفن میگفت با توجه به اینکه شما خواسته بودید که گواهینامه بین المللی به آدرس شما پست بشه، ما نمی توانستیم که گواهینامه را صادر کنیم. منتظر تماس تلفنی شما بودیم تا اینکار انجام شود. اگر نخواهید که هزینه ۴۱ هزار تومانی پست را بپردازید، باید یکی از بستگان درجه یک شما یا وکیل قانونی شما برای دریافت گواهینامه شما مراجعه کنه. در ضمن برای چاپ عکس هم باید ۳ هزار تومان اضافه هم واریز کنید. به این دلیل که دستگاه چاپ عکس خراب شده و ما باید عکس شما را در جای دیگری چاپ کنیم.

مزیت صدور اینترنتی گواهینامه بین المللی : 
پرداخت اینترنتی ( امکان پرداخت از طریق کارت اعتباری و با واسطه حساب وب مانی )
امکان ارسال اسکن مدارک (‌گواهینامه و گذرنامه )

اما مشکل کار : 
۱- اینکه در سایت اعلام نشده بود که هزینه پست چقدر است. اما این هزینه از قبل برای کشورهای مختلف معلوم است و بهتر بود که این هزینه اعلام می شد تا هر کسی از قبل بدانید در نهایت چه هزینه ای باید بدهد.
۲- در سایت اعلام نشده که در صورتیکه بخواهید کارت را در تهران دریافت کنید باید یکی از بستگان درجه یک یا وکیل قانونی شما برای دریافت مراجعه کند و مثلا دوست شما نمی تواند اینکار را انجام دهد.
۳- متاسفانه امکان استفاده از سایت ( ثبت اطلاعات در فرمها )‌ از طریق فایر فاکس نیست. ( حداقل برای من نبود ) باید از برنامه دیگر مانند اینترنت اکسپلورر استفاده کنید. 


پی نوشت :‌الان ایمیلی گرفتم که عکس من کیفیت خوبی نداره و باید یک عکس جدید بفرستم. حداقل الان می دانم که یکی هست که ایمیل بزنه. هرچند که بخاطر تماس تلفنی این اتفاق افتاده باشه.
بصورت کلی ارائه شده این سرویس ( صدور گواهینامه بین المللی اینترنتی ) را باید به فال نیک گرفت.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل