جریمه رانندگی

بالاخره اولین جریمه رانندگی را هم در فرانسه گرفتم. چند وقت پیش ماشینی کرایه کرده بودم که بروم یک راه دور ( کلا حدود 1500 کیلومتر رانندگی) . قرار بر اینست که در نزدیکی شهرها سرعت در حدود 50 کیلومتر باشد و من با اینکه خیلی حواسم بود که سرعت زیاد نروم، ظاهرا یکبار توجه نداشته و بجای 50 کیلومتر سرعتی معادل 56 کیلومتر داشته ام. برای همین جریمه ای حدود 90 یورو را باید پرداخت میکردم.
نکهت جالب این جریمه این بود که اصل جریمه 135 یورو بود که اگر در 15 روز اول پرداخت میکردم، شامل تخفیف می شد و رقمی حدود 90 یورو می توانستم بدهم. البته اگر تا 45 روز آنرا نمی دانم به رقمی در حدود 375 یورو می رسید. بنظر من در ایران هم باید رقم جریمه زیاد باشد و اگر پرداخت زود انجام شود، شامل تخفیف بشه. به این ترتیب علاوه بر اینکه فرد جریمه میشه، می تونه در صورت تمایل رقم کمتری را بپردازه.
نکته دیگر اینکه بصورت عادی چنین تخلفی شامل یک امتیاز منفی است برای گواهینامه ( که امیدوارم برای من محاسبه نشه چون با گواهینامه ایرانی رانندگی میکنم ) و خوب حدود 6 امتیاز منفی می تونه کل گواهینامه را باطل کنه.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش رانندگی در فرانسه مراحل و نحوه ثبت‌نام

آموزش رانندگی در فرانسه، تفاوت گواهینامه دنده اتومات و دنده دستی

موتور جستجوئی غیر از گوگل